FAQs2017-03-06T14:20:59+00:00

HIER BLUSSEN WIJ

alle meest    b r a n d e n d e    vragen.

Zoek hieronder raad per categorie. Zit jouw vraag er toch niet bij?
Vul ons contactformulier in, of mail rechtstreeks naar Hallo@ChevaliersDesPieds.be

Wat zijn vegan schoenen?2016-10-17T11:50:56+00:00

De vegan schoenen die je vindt bij Chevaliers Des Pieds zijn fenomenaal. Ze hebben alles wat je zoekt in een schoen: top design én kwaliteit. En da’s lang niet alles! Deze pareltjes van schoenen stralen bovendien respect uit voor mens, dier én milieu. Concreet wil dit zeggen dat ze zijn vervaardigd zonder dierlijke producten, met strikte controle op veiligheid en eerlijkheid, en met het grootste respect voor het milieu.

Waarvan zijn vegan schoenen gemaakt?2016-10-17T11:55:07+00:00

Vegan schoenen worden gemaakt met een hele regenboog aan materialen: van handgeweven Ethiopisch textiel tot Japanse hoogtechnologische ultrasuède. Bij elk model dat je vindt bij Chevaliers Des Pieds staat duidelijk welke materialen er gebruikt zijn.

Waarom zou ik vegan schoenen kopen?2016-10-17T11:56:24+00:00

Wat is er mooier dan een schoenenobsessie zonder schuldgevoelens? Trendy schoenen van topkwaliteit, die zitten als gegoten en waar je bovendien echt trots op mag zijn. Trots op hoe ze er uit zien, en vooral trots op hoe ze zijn gemaakt: met niets dan liefde!

Lees HIER ook welke invloed dat kan hebben op je omgeving.

Hoe moet ik vegan schoenen onderhouden?2016-10-12T09:17:27+00:00

Met veel liefde, natuurlijk! Op deze pagina lees je er alles over.

Hoe kies ik de juiste maat?2016-10-17T11:57:26+00:00

Vegan schoenen zijn niet zo anders dan gewone schoenen dat er een ander matensysteem voor bestaat. Je kan dus probleemloos je gewone maat kiezen. Als maten groot of klein uitvallen vermelden we dit bij de omschrijving.

Kan ik de schoenen ergens passen?2016-10-17T11:58:09+00:00

We hebben geen klassieke ‘stenen’ winkel en verkopen vooral online. Dat gezegd zijnde ben je na afspraak meer dan welkom om gezellig in onze huiskamer te komen passen. Je bent best niet hyperallergisch voor honden of katten, want de strijd tegen ronddartelende beestenharen verlies ik dagelijks.
Om teleurstellingen te vermijden zeg ik er ook graag bij dat de voorraad van de modellen en maten op de website correct zijn. Is je maat er online niet, dan heb ik ze hier ook nergens liggen.
Mail me HIER om een afspraak te maken

Zijn vegan schoenen van vergelijkbare kwaliteit als leren schoenen?2016-09-23T08:35:15+00:00

De materialen die onze merken gebruiken, zijn van topkwaliteit en dus zeker van vergelijkbare, en in sommige gevallen zelfs van betere kwaliteit, dan leer. Neem nu ultrasuède: qua uitzicht en aaibaarheid volledig gelijkaardig aan gewone suède, maar veel gemakkelijker in onderhoud, en veel minder vatbaar voor verkleuring en blijvende vlekken. Enkel voordelen dus!

Waarom zijn vegan schoenen niet veel goedkoper dan leren schoenen?2016-09-23T09:06:36+00:00

De materialen die onze merken gebruiken, zijn van topkwaliteit en dus zeker van vergelijkbare, en in sommige gevallen zelfs van betere kwaliteit, dan leer. Aangezien het hele productieproces hoogtechnologisch is en de regels van de eerlijke handel respecteert, zijn dit geen goedkope wegwerpproducten, maar stijlvolle artikelen die vele seizoenen kunnen meegaan.

Wat zijn de verschillende verzendopties en bijhorende kosten?2016-10-12T09:21:32+00:00

We gaan steeds op zoek naar de meest voordelige manier om je pakjes te verzenden. Momenteel kunnen we je de volgende opties voorstellen.

Binnen België:

  • Gratis naar een Bpost afhaalpunt vanaf €40. Je kiest bij het bestellen zelf je afhaalpunt, of je kan nu al eens gaan kijken op de site van Bpost.
  • Naar het adres van je keuze (thuis, werk, buren, …) €1,95

Naar Nederland:

  • Naar een DPD afhaalpunt voor €1,95. Een lijst vind je hier.
  • Naar het adres van je keuze (thuis, werk, buren, …) €5,95

Voor alle nationale en internationale tarieven verwijs ik je door naar onze verzendpagina.

Hoeveel tijd zit er tussen de bestelling en de levering?2016-09-23T12:12:26+00:00

Wij verzenden je bestelling op werkdagen binnen de 48u. Vanaf dat moment krijg je een bevestigingsmail met een traceercode. Bpost levert binnen België bijna altijd de volgende dag.

Ik wil mijn bestelling op mijn werk ontvangen. Kan dat?2016-10-17T11:58:54+00:00

Uiteraard. Bij verzendadres kan je kiezen waar je je pakketje graag naartoe laat zenden: je werk, je tante Jozefien, … ons maakt het niet uit.

Mijn bestelling is nog niet te volgen met de link die ik gekregen heb. Is er iets misgelopen?2016-10-17T12:00:00+00:00

Het duurt een poosje eer de gegevens van je pakje online te volgen zijn. Kan je nog geen gegevens zien? Dan wil dat niet per se zeggen dat je pakje nog niet vertrokken is. Het computersysteem zal wellicht nog niet zijn bijgewerkt. Probeer het de volgende ochtend nog eens. Bij twijfel kan je contact opnemen via e-mail.

Kan ik mijn bestelling ook zelf komen afhalen?2016-09-23T12:13:02+00:00

Momenteel is het nog niet mogelijk om je bestelling zelf te komen afhalen. Schrijf je in op de nieuwsbrief of volg ons op Facebook om op de hoogte te blijven van veranderingen.

Ik woon in Nederland. Kan ik ook bestellen en wat zijn de kosten?2016-10-12T09:24:06+00:00

Welkom noorderbuur! Wij zijn blij dat je ons gevonden hebt en leveren met heel veel plezier in Nederland. Momenteel kan je kiezen om te verzenden naar een DPD afhaalpunt voor €1,95 of naar een huisadres van je keuze voor €5,95. Lees alles over verzending HIER.

Ik wil het afleveradres veranderen. Kan dat nog?2016-10-17T12:00:57+00:00
Zodra de bestelling definitief is, kan je zelf het afleveradres niet meer veranderen. Heb je nog maar net besteld? Neem dan onmiddellijk contact op met ons. Als je bestelling nog niet vertrokken is, proberen we het afleveradres nog voor je aan te passen.
Ik heb een kortingscode. Waar vul ik die in?2016-10-17T12:02:10+00:00

In het overzicht van alle producten die je in je winkelkarretje hebt liggen, vul je je kortingscode in. Het bedrag van je korting wordt dan van het totaalbedrag afgetrokken. Ben je daar al voorbij, dan heb je nog een tweede mogelijkheid om je code in te vullen, bovenaan op de afrekenpagina.

Wat is het verschil tussen kopen als ‘gast’ en een account aanmaken?2016-10-17T12:02:37+00:00

Als je een account aanmaakt, dan kan je op je persoonlijke accountpagina volgen hoe het staat met je bestelling. Ook onthouden we je gegevens en wanneer je in de toekomst meer van onze geweldige schoenen wil kopen, zijn al je gegevens al netjes voor je ingevuld. Kies je er echter voor om als ‘gast’ een aankoop te doen, dan maken we voor jou geen account aan en worden je gegevens niet bijgehouden. Helaas wil dit dan ook zeggen dat je niet kan inloggen om je bestelling te volgen.

Waar kan ik mijn bestelling volgen?2016-10-12T09:28:21+00:00
Zodra je bestelling is afgegeven in de warme handen van Bpost of DPD krijg je van ons per e-mail een traceernummer. Vanaf dat moment kan je je pakketje volgen op Bpost of DPD.
Ik ben mijn inloggegevens vergeten. Wat nu?2016-10-17T12:03:16+00:00

Klik in het inlogscherm op de link ‘paswoord vergeten?’ (onder de loginvelden). Daar kan je met je e-mailadres een nieuw paswoord instellen.

De schoenen voldoen niet aan mijn verwachtingen en ik wil ze retourneren. Hoe doe ik dat?2016-10-17T12:05:37+00:00

Het kan gebeuren dat je nieuwe schoenen toch niet goed passen, of dat je ze ‘in’t echt’ toch niet zo mooi vindt. Geen probleem; je stuurt de schoenen onbeschadigd terug, en binnen 14 dagen na ontvangst van je retour staat je geld netjes en volledig terug op je rekening. Hoe ga je te werk?

  • Vul HIER ons retourformulier in en geef aan of je iets anders in de plaats wil (andere maat, ander model) of graag je geld terug wil.
  • Binnen 48u sturen we je een mailtje terug met retourinstructies.
  • Woon je in België, dan kunnen we je een gratis retouretiket bezorgen. Dat kleef je op je stevig ingepakte pakket, en dan kan je alles afgeven in een Bpost-kantoor of postpunt. Een lijst van alle locaties vind je hier.
  • Woon je in Nederland of elders in Europa? Dan mag je ons het pakket opsturen via de bezorgdienst van je keuze. Om de kosten voor je te drukken, zijn we meer dan bereid om het in een lokaal afhaalpunt af te halen. Terugsturen kan naar:

Nathalie Hendriks
Chevaliers des Pieds
Kardinaal Mercierlei 44
2600 Antwerpen-Berchem
België

 

Hoe kan ik jullie rechtstreeks contacteren?2016-10-12T09:32:21+00:00

Je kan hier ons contactformulier invullen. Daarnaast kan je ook:

  • e-mailen naar hallo@chevaliersdespieds.be
  • een brief sturen naar Chevaliers Des Pieds, Kardinaal Mercierlei 44, 2600 Berchem, België
  • telefoneren naar +32 (0)486 805 746.
Ik ben ontevreden. Waar kan ik terecht met mijn klacht?2016-10-12T09:33:20+00:00
Het spijt ons erg om te vernemen dat je niet tevreden bent. We horen dan ook graag waarom dat zo is, zodat we ons aanbod of dienstverlening kunnen verbeteren. Samen vinden we zeker een oplossing. Je kan hier ons contactformulier invullen. Daarnaast kan je ook: e-mailen naar hallo@chevaliersdespieds.be, je brief opsturen naar Chevaliers Des Pieds, Kardinaal Mercierlei 44, 2600 Berchem, België of telefoneren naar +32 (0)486 805 746.
Wat zijn de verschillende betaalmogelijkheden en welke is de beste?2016-10-17T12:07:28+00:00

We houden het graag gemakkelijk voor je. Je kan òf met je gewone bankkaart betalen òf met een kredietkaart via PayPal òf zelf later rechtstreeks overschrijven.

  • Zo betaal je met je gewone bankkaart: Selecteer de optie Bancontact / Mister Cash in het betaalscherm. In het volgende scherm vul je je kaartnummer (dat staat op je bankkaart, maar is niet hetzelfde als je rekeningnummer) en de vervaldatum in (maand en jaar, dat staat ook op je kaart). Als deze gegevens correct zijn, kan je vervolgens betalen in je vertrouwde online bankomgeving, met de kaartlezer die je altijd gebruikt voor internetbankieren.
  • Zo betaal je met je kredietkaart: Kies voor PayPal / Kredietkaart. Als je al een Paypal-account hebt, kan je in het volgende scherm inloggen. Je hebt echter helemaal geen account nodig om met je kredietkaart te betalen. Je kan immers ook onderaan kiezen voor de optie, ‘Betalen als gast’. In de sterk beveiligde PayPal omgeving kan je dan je kredietkaartgegevens invullen en de betaling afhandelen.
  • Zo betaal je per overschrijving: Kies voor “Overschrijving” in het betaalscherm. Nadat je daarna op “PLAATS BESTELLING” hebt geklikt, is je bestelling definitief voor je gereserveerd. Je krijgt dan een orderbevestiging met onze bankgegevens. Gelieve daarna zo snel mogelijk het orderbedrag over te schrijven naar onze rekening met je bestelnummer als de betalingsreferentie. De bestelling wordt pas verstuurd als de betaling binnen is. Als het volledige bestelbedrag na 14 dagen niet op onze rekening staat, wordt je bestelling geannuleerd en is je product niet meer voor je gereserveerd. Onze bankgegevens zijn: Nathalie Hendriks, IBAN BE52 0688 9702 5109, BIC GKCCBEBB
  • Woon je in Nederland? Dan kan je ook betalen met iDeal. Als je die keuze gemaakt hebt, kan je via iDeal je eigen bank kiezen en in de vertrouwde bankomgeving de betaling onmiddellijk uitvoeren.
Kan ik mijn bestelling ontvangen in cadeauverpakking?2016-09-23T12:07:47+00:00

Momenteel is het nog niet mogelijk je bestelling feestelijk te laten inpakken. Schrijf je in op de nieuwsbrief of volg ons op Facebook om op de hoogte te blijven van veranderingen.

Kan ik een cadeaubon geven aan iemand anders?2016-10-17T12:08:04+00:00

Dat kan je zeker! Op deze pagina kan je zelf een totaalbedrag samenstellen door de verschillende kleinere bedragen afzonderlijk in je winkelwagentje te plaatsen.

Via e-mail kan je ons eventueel nog extra informatie bezorgen, als je graag hebt dat de naam van de ontvanger al op de bon staat. Je kan ook opgeven dat je graag een echte papieren bon ontvangt of een PDF per email die thuis zelf kan printen. .

Ik ben zo blij met mijn schoenen en deze online winkel. Hoe kan ik helpen?2016-10-17T12:08:51+00:00

Wij zijn blij dat JIJ blij bent. Laat het ons vooral weten… Hoera! Wil je bijdragen aan het succes van Chevaliers Des Pieds? Dan kan dat door je vrienden en familie te vertellen over ons. Zo kunnen wij een beetje aan naambekendheid winnen. Ook kan je naar onze Facebook-pagina gaan en ons daar ‘liken’, zodat we jou en daardoor ook eventueel je vrienden op de hoogte kunnen houden van onze avonturen. Maar het feit dat je tevreden bent, maakt sowieso onze dag al goed.